jag är inte död, men det var risigt där ett tag

Heeeeeej allihopa. Nej jag är inte död, men jag var döende ett tag. Herregud vad sjuk jag varit. Har nog aldirg varit så sjuk. Vaknade med 39,5 graders feber i söndags och det blev inte bättre under dagen. Hälsade på mina gäster, öppnade lite paket, åt lite och sen gick jag och la mig. Vaknade på måndagen döende med 39,8 graders feber och det kändes som jag hade blivit överkörd av ett tåg + nertryckt i en köttfärskvarn + friterad i kokande olja. Mådde katastrof. Jag sov hela förmiddagen och sen kom morfar hem till mig och körde mig hem till dem. Jag var så svag så kunde inte ens gå upp och ta ett glas vatten. Sov hela dagen och mamma hämtade mig vid sju där och då åkte jag hem och deckade i min egen säng istället. Vaknade på tisdagen med 38 graders feber vilket var fantastiska nyheter men fortfarande otroligt trött och hostig. Tog mig i alla fall upp och duschade och sen kom morfar och hämstade mig och sen åkte vi till movement för en MR-röntgen av min hand. Har du någonsin gjort en MR-röntgen, du som läser detta? Det är faktiskt lite läskigt. Du ligger på en bår med en knapp i handen som du ska trycka på om det är något, stora feta hörlurar med musik (vilket var tur) och sen så rullas du in i denna tunneln som bankar och låter väldigt mycket. Den jobbar i olika perioder och under dessa perioder måste du ligga blick stilla. De första perioderna gick bra men sen när jag hade tre perioder på 3,5 minuter kvar så fick jag lite panik. Det kändes som det var jättevarmt och som att jag skulle svimma. Sista perioden gick bra och sen var det klart. 
 
Efter movement åkte vi upp till frakturmottagningen på sjukhuset där vi mötte den doktorn och sjukgymnasten som jag träffade förra gången, då för tre veckor sen. De sa att man ser att båtbenet är brutet på MR-röntgen men att jag slipper gipset nu tills vidare och vi ska på återbesök om två veckor. Under dessa två veckorna får jag bara göra det absolut mest vanliga med handen, som att tvätta, borsta tändera, skriva osv. Jag får alltså inte rida, mocka eller göra något som kräver tyngre arbete för min hand. Skittrist rent ut sagt, men kanske lika bra. Slipper i alla fall gipset. 
 
Idag är jag också hemma från skolan och ingen feber idag. UNDERBART. Detta är mest för att vila upp mig och min röst/hals. Kroppen blir verkligen utmattad av tre dagar med så hög feber. Ska sätta mig och plugga lite kemi nu och jag har egentligen jättemycket skolångest för jag har missat tre dagar, men orkar inte tänka på den. Det löser sig.
 
Ska skriva stockholmsinlägget nu, några dagar för sent (förlåt för det), men nu vet ni ju åtminstone anledningen. Nu kommer jag tillbaka till bloggen igen. Pussss
 
News
Nu är det vååååår!!

Kommentera här: