hej igen

Det blev en ofrivillig paus på bloggen här nu när jag var i stockholm och under denna fullspäckade helgen men tar tag i det nu igen.
 
Dagarna i Stockholm var ASKUL. Många bra möten och roliga upplevelser. Tänkte ta ett separat inlägg om det med massa roliga bilder. Skriver det senare, lovar!! 
När jag kom hem på torsdagskvällen var jag så obeskrivligt trött så jag somnade vid halv 10 haha. Så skönt ändå att kunna göra det. Vaknade rätt pigg och utvilad på fredagen och åkte till skolan för idrott. Nu när jag har gips kan jag inte vara med på de vanliga idrottslektionerna så jag och min idrottslärare har satt ihop ett annat träningsprogram för mig som innebär att jag ska löpträna osv, men eftersom jag har varit så sjukt förkyld och haft så ont i halsen har jag varit tvungen att dra ner dessa till långa PWs. Det var verkligen jätteskönt att börja dagen med en PW i det fina vädret. Efter det så hade jag projekt och sen matte. 
 
Efter skolan så tog jag bussen hem till mormor och morfar för lite kaffe där. Jag och mormor bokade hotell till London då jag i födelsedagspresent fick en resa dit på påsklovet. Ska bli jättekul!! Efter det så körde mormor mig hem och jag gick ut och red Olliver. Det var mycket mysigt. På kvällen sen kom Sofia och vi käkade tacos och kollade på film och skrattade i mängder. Hon tog 1 bussen hem och jag somnade gott efter det.
 
Igår vaknade jag och mådde sådär. Gick upp och red Olliver på morgonen i paddocken och sen åkte vi ner till Tågarportens ryttarförening för att Linnea och Fred skulle hoppa LB+ och LA. Var som sagt inte helt 100 och sov hela vägen ner. Linnea och Fred var superduktiga och var dubbelnolla i LB+ och vann den klassen och sen i LAn så rev de två, men det får vi lägga på Linnea. Hon var lite slarvig. Men är så stolt över dem, framförallt Linnea. Hon har haft Fred i snart 2 år nu och herregud vad hon har kämpat. Att köpa en häst som knappt är hoppad och jobba så hårt är verkligen inte lätt, men hon har gjort det bravur. Fred har även visat vad han går för genom att gå från att vara den slarviga ponnyn som river ner halva banan till att vara fantastiskt smidig och räddar i alla situationer. Helt otroligt bra jobbat av de båda. 
När jag kom hem så tog jag en panodil och en dusch och åkte sedan till Hampus. Vi lagade ceasarsallad och kollade på Mello. Jag var hostig och trött så åkte hem vid 11 och mådde riktigt pissigt när jag kom hem. Gick och la mig och vaknade imorse av att jag trodde att jag skulle dö. Hade 39,2 graders feber och hostade sönder mina lungor. Mådde riktigt kasst. Mamma trodde att jag hade fått lunginflammation så vi fick åka upp till sjukhuset som sedan skickade mig till en annan doktor. Det konstaterades att jag inte har lunginflammation utan bara något hemskt och efterhängset virus. ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT VARA SJUK!!! Nu vill jag bara att min förkylning, halsont och hosta ska försvinna. 
 
Är även superstressad för kan inte gå till skolan imorgon om jag varit så dålig idag vilket innebär att jag missar fysik och matte och svenska IGEN. Jag hatar att känna att jag halkar efter men jag måste verkligen bli frisk nu för att jag kan inte vara sjuk till nästa helg för då är det massa festliga saker som händer. 
 
Ikväll kommer hela släkten för att fira mig och jag är med en stund innan jag går och lägger mig. Trist, men inte mycket att göra åt det. 
 
Nu ska jag sätta mig och skriva inlägget om stockholm. Ha det så bra tills dess. Pussss
 
 
Nisse, världens bästa katt.

Kommentera här: