hejsan

Innan jag har publicerat det här inlägget så lär väl klockan ha slått över 12 och det har blivit en ny dag, men det skiter vi i och låtsas som det bara är lördag. 
 
Ville mest bara checka in och berätta att jag lever och lite om vad jag sysslat med den senaste tiden.
 
Imorse var jag och mamma och red på tiarp och oj vad Olliver var magisk. Det kändes mer som han svävade än som han gick som han gjort innan. Detta händer ju inte slumpmässigt såklart, utan det finns en anledning bakom detta. Olliver har ju gått helt fantastiskt bra hela vintern/våren fram tills nu precis nyligen. Han började kicka mot skänkeln och vägra på framhoppningen samt på träningar, och till slut även inne på banan. Jag hoppade två tävlingar med rätt taskiga resultat och lika många dåliga träningar. Eftersom det inte alls är likt Olliver att göra så blev vi såklart väldigt oroliga och tog ut veterinär som kollade igenom honom och det var inget med honom. Vi åkte till Camilla som är vår equiterapeut och hon kände igenom Olliver och såg att han hade väldigt, väldigt ont i ryggen. För att fortsätta utreda detta åkte vi upp till Horsefarm för att kolla sadeln. Sadeln som vi köpte i höstas har nu blivit alldeles för liten och detta har orsakat massor av problem. Som tur var behövdes bara bommen bytas och det gjordes på en dag så nu har jag tillbaka min sadel igen och Olliver går som en prins igen. Det sorgliga med detta är att jag skulle tävla i halmstad för två helger sen och flyinge förra och Åstorp denna, men vi har bara fått stryka då vi inte vetat vad det har varit med honom. Nu har vi hamnat två steg bakåt och får hoppa lite lägra nu i början för att han ska förstå att det inte gör ont att hoppa. Min fina.
 
Vad har jag mer gjort? I onsdags var jag med Sofia hemma hos henne och vi åt god mat och smält choklad med frukt och snackade massor, precis som man ska göra med sin bästis. I torsdags så pratade jag i telefon med min underbara soulmate Maja som jag inte snackat med på riktigt länge, i TVÅ TIMMAR. Helt galet. Det är mycket att prata om för en varbergstjej och en Halmstadstjej som inte har träffat varandra på ungefär 5 månader, och inte pratat så mycket heller. På torsdagskvällen var jag och alla mina kompisar på en riktigt dålig fest, vilket var synd att den var så dålig för jag var riktigt taggad på att träffa människor. På fredagen sov jag länge och efter det hade jag en riktig "göra inget"-dag där jag läste ut boken "the fault in our stars" (vilken jag starkt kan rekommendera), gjorde lite kemi och fixade stallet, hagen och red ut med mamma och Santos. Idag har jag inte heller gjort så mycket. Jag och Olliver var ju som sagt och red på tiarp imorse och sen har jag fixat stallet, övningskört, vart på maxi, vart hos farmor och pluggat kemi. Nu på kvällen har jag haft en lugn kväll med gossip girl och nu ligger jag här, och kommer somna vilken minut som helst. Konstigt att man blir så trött av att inte göra någonting. 
 
Vi hörs imorgon. 
pussss
 
 
 

Kommentera här: