back in business

 Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen efter en väl behövd paus. Ibland när livet är rörigt och allt kommer virvlade runt omkring dig så är du inte så sugen på att dela allt med hela världen. Nu har jag landat i det som är min vardag så nu kna jag hantara allt bättre och då är jag redo för att börja skriva här igen. 
 
Skolan är ju igång nu igen och det känns både skönt och otroligt stressande. Jag gillar att ha struktur och ordning på mitt liv och när skolan är igång så måste jag verkligen ha det. Annars hinner jag inte med mitt liv över huvud taget. Dock så blir jag väldigt lätt stressad när vi har mycket i skolan och nu är allt igång igen. Har inte behövt plugga alldeles för mycket än, men det kommer antagligen igång snart. Försöker beta av lite varje dag så får man inte allt innan proven. Har haft lite betygsnack idag och det har både gett mig en morot för det har gått riktigt riktigt bra, men också info om vad jag behöver jobba med mer för att komma på topp. Det är inte alltid enkelt att gå natur men jag är helt övertygad om att det kommer att löma sig i längden. 
 
Olliver har fått ta det lite lugnt efter tävlingen i helgen där vi äntligen fick vår sista nolla i La och nu är kvalade till Msv. Känns underbart roligt och jag är så taggad till detta året där jag verkligen ska fortsätta att kämpa och träna stenhårt. Jag har skrittat honom nu i två dagar då han inte mår bra av att stå helt. Han blir helt tokig och springer som en idiot i hagen och jag vill inte riskera att han ska vricka sig och på så sätt förstöra hela början av tävlingsåret. Sånt som händer men alltid lika tråkigt. Nu håller jag bara tummarna för att alla hästarna ska hålla sig pigga och fräscha. Nästa tävling är i Flyinge då vi hoppar La och La+. Men det dröjer åtminstone 3 veckor. 
 
Sen på sportlovet åer vi till Kanarieöarna och det ska verkligen bli underbart att komma ner i värmen lite. Även skönt att komma iväg från Sverige och skolan. 
 
Nu när jag är riktigt taggad på att komma igång med bloggen igen så måste ni vara duktiga och komma med önskemål vad ni vill läsa om. Kommentera anonymt eller med namn. Mig kvittar det så länge ni har roliga förslag.
 
Hoppas att allt är riktigt bra med er alla och ni mår bra och är glada. Jag ska vara så duktig jag kan och skrva massor om jag hinner. Love u
 
 
1 Mat-tilda:

skriven

Bäst är du! Nu jäklar ska vi plugga haha, detta klarar vi lätt som en plätt! Loveu ;*<3

Svar: att vi ska!!! Love u 2 :*** <3
Julia Nilsson

Kommentera här: