Lördag igen

Ås så härligt med helg, tycker ni inte det. Igår blev det knappt någon bloggning men jag har faktiskt en ursäkt. Direkt när jag kom hem från skolan igår så kom Linnea och pappa hem med lilla Barny. Han är helt bedårande och man vill bara pussa på honom hela tiden. Iaf, efter att vi hade varit lite med Barny var vi tvugna att gå ut direkt i stallet för jag och Linnea skulle träna dressyr. Jag hade inte tränat dressyr på ett tag så jag hade inte så stor förhoppningar men oj så fin han var. Fick kommentarer från Malin att hon aldrig har sett Olliver så fin eller sett mig rida så bra. Hon sa även att jag har förändrat min sits till mycket bättre och det var så otrióligt kul att höra då jag har jobbat väldigt hårt med det på senaste. Även Fred gick bra. 
 
När vi kom hem så spolade jag av Olliver och sen så släppte jag ut honom. Efter jag hade gjort klart stallet så gick jag in och duschade och valpsäkrade mitt rum. Inga sladdar på golvet där inte. När jag var klar stack jag hem till Sofia där jag spenderade min kväll. Hade lika roligt som alltid och herregud vad vi skrattade. 
 
Idag så har vi varit nere och lämnat Linnea i Perstorp där hon mötte upp familjen Martinsson. Nu när Linnea inte är hemma så får jag spendera lite kvalitetstid tillsammans med hundarna. 
 
Nu har jag vaktat Barny när pappa har varit och handlat men det var inget svårt jobb eftersom han låg och sov hela tiden. Han är som en sån docka som man skruvar upp. När man har skruvat och släpper så är det fullt ös en stund och sen dör energin igen. Så söt. Har tagit massa bilder som jag tänkte lägga ut ikväll. 
 
Nu ska jag ut och rida för jag ska både rida Fred och Olliver idag. Sen blir det att göra Olliver fin för jag ska åka ner till Perstorp imorgon och hoppa LB och LB+5. Så jag har ca 6 timmar i stallet framför mig. Går jag ut nu så kommer jag nog in i en vettig tid så jag uppdaterar mer sen. 
 

Kommentera här: