Tillbaka

Nu när skolan är över tänkte jag komma tillbaka till bloggvärlden. Jag har länge tänkt på att jag saknar att blogga men har verkligen inte haft tid att göra det då skolan har tagit så mycket tid. Nu är i alla fall alla arbeten inlämnade och alla proven skrivna och det är sååå skönt. 
 
Att berätta allt som hänt sen sist är omöjligt men jag kan berätta lite vad jag har gjort den senaste helgen och veckan. I fredags skrev jag mitt sista prov, ett nationellt matteprov i matte 4. Jag är så glad att det är över då det var det provet jag har haft väldigt mycket ångest för. Matte 4 har varit jättesvårt och för någon som har så höga krav på sig själv som jag har, är det ännu mer frustrerande när man inte kan prestera så högt som man vill. Efter provet mötte jag upp Sofia i stan för en fika innan jag hämtade Fabbe på stationen. Vi åkte hem och jag red Fascino och sedan spenderade vi kvällen i stallet och förberedde allt för tävlingen på lördagen.
 
På lördagen tävlade jag för första gången på sex månader och det gick jättebra. I första klassen rev jag ett och det tar jag på mig och sedan i andra klassen var vi dubbelnolla och kom åtta. Efter tävlingen åkte vi hem och packade väskorna innan vi satte oss på tåget mot Göteborg. På söndagen var det bal och det kommer ett separat inlägg om det. Vi sov länge i måndags och jag gick upp och gjorde frukost på sängen åt Fabbe. Sedan låg vi och kollade på film tills jag tog tåget hem vid halv tre. 
 
I tisdags var jag kort i skolan och pratade om de sista veckorna och planer inför dem. Jag red på morgonen så hade eftermiddagen fri. Mötte upp Sofia och följde med till hennes pianolektion innan vi åkte hem till henne där vi solade och badade hela eftermiddagen. Hade en väldigt lugn kväll och snackade mest med Fabbe. 
 
Idag är det onsdag och jag har varit ledig idag också. Jag red ganska tidigt innan jag åkte till frisören och hade provuppsättning till balen om två helger. Ska bli så himla roligt. 
 
Roligt att vara igång igen med bloggen. Kommer uppdatera så mycket jag kan men vill samtidigt inte heller ha det som ett tvång. 
 
 

Kommentera här: