i sängen, med söndagsångest

Ligger i sängen nu efter en lång dag med näsan i skolböckerna. Drömde inatt att vi hade så extremt mycket i skolan så jag vaknade med en monsterångest vilket inte var speciellt trevligt. Detta gjorde att jag faktiskt jobbade av en del av det skolarbetet som jag behövde göra och som jag har skjutit upp på hela lovet. Imorgon börjar skolan igen och jag är inte alls taggad haha. Jag orkar inte stressa eller känna ångest. Har lite att göra i skolan denna veckan så hoppas att den går fort. På tisdag är det exakt två veckor kvar tills jag fyller 18 och det känns AMAZING!!!!! Dock så har jag lagt körkortet lite på hyllan nu med så många benbrott, läxor och prov. En sak i taget. 
 
Imorse var jag ute och skrittade på Olliver för första gången på två veckor. Han var väldigt pigg, men så otroligt glad. Min fina lilla ponny skrutt, vad jag kommer sakna honom sen. 
 
Igår var jag på bio med mormor och vi såg filmen Wild. Den var bra och väldigt inspirerande. Den handlar om en kvinna som efter hennes mamma dött blir helt galen. Hon ligger med allt och alla och börjar ta heroin. Inte ens hennes man kan rädda henne ur den misären hon lever i. De skiljer sig och hon tar beslutet att ta tag i sig själv. Hon bestämmer sig för att ensam vandra 177 mil. Det blir ingen lätt uppgift och under sin vandrings gång är hon tvungen att ta itu med problem som hon under sitt liv bara skitit i. Det var en berättelse om att kämpa och att hitta sig själv. Inspirerande helt klart. Den får 3/5 tummar upp från mig då den fick mig att resonera och fundera över mitt eget liv och min egen livssituation. Lägger in lite bilder från den filmen i detta inlägget. 
 
Nu blir det snart att sova om jag ska orka stiga upp imorgon. Det känns inte lockande att ställa klockan på sex igen..
 
Imorgon efter skolan blir det plugg på biblioteket och att försöka att förbereda mig för den omöjliga uppgift jag har framför mig, nationella i franska... haha det ska bli väldigt intressant.
 
Ha det så bra alla fina läsare och ni som är ledsna eller mår dåligt, ni ska veta att ni inte är ensamma. Pussss
 
 
 

Kommentera här: