dagen och kvällen igår

Efter ett argt inlägg om min hand får jag berätta om något trevligare, som om kvällen igår. Våra vänner från Irland var ju här och det var sååå trevligt. Man märker först att det går lite segt med engelskan och man blir väldigt låst i att allt ska vara perfekt och man inte ska säga fel, men efter en stund så flyter allt bara på helt otroligt bra. Älskar verkligen att prata engelska vilket är lite komiskt med tanke på hur fruktansvärt jag tyckte det var när jag var mindre. Hatade engelska då och hade världens sämsta självförtroende men nu bryr jag mig inte så mycket längre vad folk tycker. Jag tycker det är roligt i alla fall. De blev rätt sena så tror bara att jag gjorde en matteuppgift igår haha. Men det gjorde inte så mycket för provet gick nog helt ok. Någon uppgift som jag inte alls förstod, men för övrigt var det inte något särskilt som jag tänkte på. 
 
Idag var första gången som jag satte mig i provsalen och inte kände panik över stress och nervositet och jag tror det är för att vi haft så mycket och så svårt nu på sistone, så man orkar helt enkelt inte. Det var i alla fall skönt och tror inte det gick mycket sämre för det. Men det vetjag ju inte förrän jag får tillbaka resultatet. ;-) 
 
Efter skolan idag så fick jag skjuts hem av mamma och sedan åkte vi med Olliver till slöinge för återbesök och han blev friskförklarad min lilla stjärna. Det var ju första positiva nyheten denna veckan så det kändes lite bättre när vi åkte hem igen.
 
När vi kom hem så frågade pappa mig om jag ville ut och övningsköra lite och jag sa att jag gärna ville testa om det gick med gipset. I börja var det lite klumpigt och det var svårt att hitta hur jag skulle hålla för att det skulle bli så skönt som möjligt, med sedan gick det strålande. Gjorde en perfekt parkering på Maxi, klarade stadstrafiken strålande när vi skulle lämna ett brev på skatteverket och körde för första gången på motorvägen vilket också gick fantastiskt. Kände mig otroligt duktig idag. Lite små incidenter hände, men det är standard och svårt att bortse från. Nu vet jag ju att det går bra att köra med gips så nu ska jag ta massa lektioner så att jag får mitt körkort inom de närmsta månaderna. 11 dagar kvar nu!!!
 
Ikväll har jag bara suttit hemma i tv-soffan hela kvällen så det har verkligen varit jätteskönt. Imorgon blir det sovmorgon och sedan in till stan och gå lite i butiker för att sedan möta upp mamma för lite lunch. På eftermiddagen ska jag nog försöka rida lite, hur det nu ska gå till, och på kvällen ska jag sitta barnvakt för Harry. Ska bli så mysigt. Han är lätt den goaste ungen som finns. 
 
Nu ska jag titta lite film innan jag somnar efter en lång skolvecka. Nu taggar vi helg!!
 
pussss 
 
 
balen i nian with my bestie
 
 
 

Kommentera här: